قالب وردپرس

احتیاط های سندرم تونل کارپ

Back to نوشته‌ها

احتیاط های سندرم تونل کارپ

احتیاط های سندرم تونل کارپCTS:
۱-    در هنگام کار مچ دست در زاویه ۰ تا ۱۵ درجه باز شدن باشد. در دوره حاد لازم است برای حفظ این وضعیت از مچ بند آتل دار استفاده نمایید.
۲-    از خم کردن و باز کردن مچ به طور مکرر خودداری نمایید.
۳-    به طور مرتب ورزش های کششی ، تقویتی دست ها و مچ را با مشورت پزشک یا فیزیوتراپیست انجام دهید
۴-    فعالیت های روزانه را به صورتی که فشار کمتری به مچ دست وارد شود، تغییر دهید.
۵-    از انجام حرکات تشدید کننده درد بپرهیزید
۶-    در صورتی که امکان استراحت وجود ندارد، فعالیت های خود را در طول روز تقسیم نمایید یا به نحوی تغییر دهید که مچ دست تحت فشار نباشد.
۷-    هر وقت در دستتان احساس درد و بی حسی کردید سریعاً دست از کار بکشید و استراحت کنید.
۸-    از فعالیت هایی مثل تایپ کردن ، چکش زدن و کارهای تکراری منزل از شایع ترین علل CTS می باشد.
۹-    در هنگام استراحت، دست را تا حد سینه بالا بیاورید مثلا وقتی دراز کشیده اید آنرا روی یک یا دو بالش نرم بگذارید.
۱۰-    از نگه داشتن گوشی تلفن به مدت طولانی خودداری کنید.
۱۱-    از پیچاندن دست مثل باز کردن درب بطری یا کار کردن با پیچ گوشتی پرهیز نمایید.
۱۲-    از دستتان به عنوان بالش استفاده نکنید.
۱۳-    در هنگام خواب از مچ بند آتل دار استفاده کنید.
توصیه به خانم های خانه دار:
–        هنگام انجام کارهای خانه مانند گردگیری،شستن ظروف ، جارو کردن،خردکردن سبزی،شست و شو،دوخت و دوز و… ممکن است دست شما در حالت نامناسبی قرار بگیرد و این حالت باعث ایجاد آسیب های اسکلتی-عضلانی شود به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام انجام کارهای خانه به وضعیت و نحوه قرار گرفتن مچ دستتان(۰ تا ۱۵ درجه ) توجه کنید .
–        در صورت شست و شوی ظروف با دست، بهتر است ظرف ها را چند دقیقه در آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید تا هنگام شست و شو نیاز به فشار اضافی نباشد و راحت تر تمیز شوند. ضمن اینکه بهتر است حجم کار را تقسیم نمایید.
–        برای نگهداری ادویه از ظروفی استفاده کنید که به راحتی می چرخند و درب آنها برای باز و بسته شدن نیازی به پیچاندن و چرخیدن ندارد.
–        سبزی های خامی  مثل هویج ، لبو، سیب زمینی که سفت هستند را ابتدا آب پز کنید و بعد که نرم شد پوست آنها را گرفته و خرد کنید بدین ترتیب فشار کمتری به مچ دستتان می آید.
 
 توصیه به افرادی که با کامپیوتر زیاد سر و کار دارند:
۱-    آرنج و ساعد شما هنگام کار با کامپیوتر باید بر روی میز یا دسته صندلی تکیه داشته باشند.
۲-     زاویه مچ باید بین ۰ تا ۱۵ درجه باشد
۳-    حتماً هر نیم ساعت ۵ دقیقه استراحت نمایید.
w1 w2
social position
Back to نوشته‌ها