قالب وردپرس

احتیاط های گردن درد

Back to نوشته‌ها

احتیاط های گردن درد

۱-    همیشه گردن خود را (چه در حالت ایستاده، نشسته و یا راه رفتن) در حالت غبغب نگه دارید به طوری که گوش ها در راستای شانه ها باشند.
۲-    وضعیت صحیح برای شما : شانه ها را به سمت عقب و کمی پایین نگه دارید.
۳-    هرگز گردن خود را به صورت طولانی خم نکنید. اگر مجبور به این کار هستید از استراتژی لولای هیپ استفاده کنید یعنی اینکه تمامی ستون فقرات را درحالی که سر و گردن در حالت غبغب باشد از ناحیه ران خم نمایید.
۴-     از خوابیدن به صورت غیر معمول بپرهیزید مثل خوابیدن در اتومبیل، روی مبل و … .
۵-    از انجام فعالیت هایی که نیاز است  دست ها برای مدت طولانی در فضا باشد بپرهیزید و در صورتی که مجبور به این کار هستید برای ساعد خود تکیه گاه قرار دهید و یا کار خود را تقسیم کنید برای مثال در هنگام پوست کندن سیب زمینی آرنج ها را روی میز ناهار خوری تکیه دهید.
۶-    موقع مطالعه سر و گردن را در حالت غبغب  نگه دارید و از ناحیه ران روی کتاب خم شوید.
۷-    از بالش مناسب استفاده کنید، بالش خوب باید  سر و گردن شما را نگه دارد تا زیر شانه های شما را بپوشاند و از ارتفاع مناسب برخوردار باشد (مشورت با فیزیوتراپیست لازم است).
۸-    از بلند کردن وزنه سنگین به خصوص در هنگام درد خود داری کنید.
۹-    برای برداشتن اشیاء به آن ها نزدیک شده و سر را بالا نگه دارید و پس از آن به آرامی بلند کنید.
۱۰-     در مواقع رانندگی صندلی خود را طوری تنظیم کنید که برای گرفتن فرمان نیاز به دراز کردن دست ها نباشد.
۱۱-     حتی الامکان به مدت طولانی به یک نقطه نگاه نکنید.
۱۲-     میز کار شما باید شبیه میز تحریر مدارس باشد به گونه ای که قسمت جلوی آن بلند تر(شیب دار) باشد و به این ترتیب کمتر گردنتان را خم می کنید و یا اینکه از کتاب یار استفاده نمایید.
۱۳-     چنانچه در شرایط درد مجبورید به مدت طولانی مطالعه کنید و یا کار اداری انجام دهید، از گردن بند طبی استفاده کنید.
۱۴-     صندلی اتومبیل شما باید تکیه گاهی جهت گردن داشته باشد تا خطر های ناشی از ترمز های ناگهانی را کاهش دهد.
۱۵-     هنگام رانندگی جهت استفاده از دنده عقب از آینه های کناری استفاده نمایید و از چرخاندن سر به عقب بپرهیزید.
۱۶-     از نرمش ها و حرکاتی که مجبور به خم کردن و چرخش ناگهانی گردن هستید، دوری کنید.
۱۷-     ورزش های هوازی مثل شنا ، دوچرخه سواری و پیاده روی برای شما مفید است.
۱۸-     گردن بند طبی را در دوره حاد به مدت کوتاه استفاده نمایید. گردن بند طبی در درازمدت موجب ضعیف شدن عضلات می شود.
۱۹-     در هنگام انجام ورزش های گردن سرعت و تعداد را افزایش ندهید و هر ورزشی که درد شما را زیاد می کند از تعداد آن بکاهید.
۲۰-     از رفتار های عصبی بپرهیزید و در همه حال آرامش خود را حفظ نمایید.
۲۱-     استعمال دخانیات ممنوع.
q1 q2
وضعیت صحیح ظرف شستن
q3
وضعیت های صحیح خوابیدن
q4
q5 q6
social position
Back to نوشته‌ها