قالب وردپرس

تغذیه و فعالیت های بدنی

 
“فعالیت های بدنی منظم” و “رفتار غذایی مناسب” ، دو رکن اساسی سلامت در جامعه هستند. به عبارت دیگر، تغذیه سالم، به تنهایی کافی نیست و ورزش منظم به عنوان مکمل درکنار آن ، لازم و ضروری است. به همین دلیل در هرم غذایی سلامت دانشگاه هاروارد فعالیت های بدنی در قاعده هرم و به عنوان مهم ترین قسمت مطرح شده است. البته اهمیت ورزش بر هیچ کس پوشیده نیست، ولی عوامل متعددی موجب شده است که از فعالیت های بدنی چشم پوشی کنیم، ازجمله ی این عوامل، عدم اطلاع از چگونگی انجام ورزش ، دردسترس نبودن مکان ورزشی و ترس از آسیب های ورزشی می باشد.
تلاش ما براین است که علاوه بر روشن کردن فواید ورزش و فعالیت های بدنی ، به جزئیات مربوط به چگونگی لنجام ان ها مثل: زمان و نوع فعالیت های بدنی پرداخته شود. همچنین در ادامه برنامه ورزشی منظمی ارائه خواهیم کرد تا همه ی افراد جامعه بتواندد حتی در منزل خود، فعال بوده و از منافع ورزش و فعالیت های بدنی بهره مند شوند.
 osteoporosis-prevention-nutrition-exercise (1)images (42)

فواید ورزش و فعالیت های بدنی

 

اهداف چهارگانه ی ورزش:

۱- کاهش و کنترل وزن

۲- افزایش تناسب قلبی-ریوی

۳- کوچک شدن سلول های چربی شکمی و بزرگ شدن سلول های عضلانی

۴- درمان و پیشگیری از بیماری های عضلانی-اسکلتی

بدیهی است با تمرکز بر این چهار هدف اصلی، دیگر منافع ورزش نیز حاصل خواهد شد. جهت رسیدن به این اهداف باید سه نوع ورزش را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهیم:

ورزش های کششی

ورزش های هوازی یا ایروبیک

ورزش های تقویتی

 
برگرفته از کتاب “تغذیه و ورزش و تأثیر آن در پیشگیری و درمان” تألیف دکتر سید هادی وکیلی