قالب وردپرس

پیشگیری از سندرم پیریفورمیس

Back to نوشته‌ها

پیشگیری از سندرم پیریفورمیس

شرایط جلوگیری از سندرم پریفورمیس :
–        حفظ انعطاف پذیری تنه و اندام تحتانی
–        حفظ قدرت خوب عضلات شکمی و گلوتئال
–        در حالت های نشستن کف پا با زمین تماس داشته باشد
–        در حالت رانندگی حفظ حالت راحت با حالتی که هیپ و زانو خم هستند
–        اجتناب از نشستن در حالی که کیف پول شما در جیب پشتی شماست
–        حفظ وضعیت ایده آل در تمامی حالت ها
–        بلند کردن اشیاء به حالت اسکات انجام گیرد.
–        اجتناب از بلند کردن اشیاء در حالت خم شدن یا چرخشی
–        گرم کردن قبل از شروع هر فعالیت ورزشی
–        پرهیز از فعالیت های تشدید کننده درد به طور مثال راه رفتن طولانی مدت
–        آموزش صحیح راه رفتن
درمان :
–        ICE : اگر در مراحل اولیه بیماری به سر می برید ، در حالت دمر بخوابید و کیسه یخ را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی محل قرار داده و این کار را به ازاء هر ۲ تا ۴ ساعت تکرار می شود.یا این که از ماساژ استفاده کرد اگر از خود یخ به صورت مستقیم استفاده کردیم زمان را به ۸ یا ۱۰ دقیقه محدود می کنیم (به خاطر جلوگیری از خطر سوختگی)
–        اگر فعالیت باعث افزایش درد می شود، یخ می تواند بلافاصله بعد از فعالیت استفاده شود.
–        گرما: بعضی از افراد با گرما حس بهتری دارند . فرد در حالت دمر قرار بگیرد و کیسه های گرمایی را به مدت ۲۰ دقیقه روی محل قرار دهد و به هیچ عنوان نباید روی کیسه گرما بخوابد (به علت خطر سوختگی).
–        موبیلیزاسیون بافت نرم و ماساژ: با هدف افزایش گردش خون، کاهش اسپاسم، افزایش تحرک بافت نرم
–        ماساژ مفصل در ناحیه های ستون فقرا ت کمری، لگن و مفصل ساکروایلیاک
–        حرکات کششی
–        تمرینات پاسچرال (وضعیتی)
–        اورتز عملکردی پا
–        بهبود کنترل عضلانی و آموزش حرکتی
–        بهبود حس عمقی و تعادل مفصل لگن
–        داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایبوبروفن یا ناپروکسن، درد التهابی را کاهش می دهد.
–        حمام متضاد
–        IF و TENS از طریق مسدود کردن مسیر درد و کاهش اسپاسم
–        US قبل از کش انجام شود که باعث آرامش و شل شدن عضله می شود. بعد از کشش بسیار مهم است که تمرینات پایداری، قدرتی و ریلیز میوفاشیال
–        استفاده از US بهتر است با شدت ۲ تا ۵/۲  (w/cm۲)، انجام شود در حالت FAIR ( Flex, Abd , int rotation)
–        برنامه کششی باید به صورت ۳ ست، ۵ تا ۱۰ بار تکرار، ۳ بار در هفته انجام شود.
–        برنامه مکنزی
social position
Back to نوشته‌ها